misscederstrom

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Igår blev jag vuxen- på riktigt!

Av Sanna - 20 september 2010 10:58

 



Jag har alltid varit ganska bortskämd. Eller ok, i människors ögon väldigt bortskämd. Inte så att jag fått allt jag pekar men jag har alltid känt att jag har en backup. Helt fel egentligen- men väldigt bekvämt.


Jag har alltid haft bra boende och fått mina utbildningar betalda. Och jag har inga livslånga CSN skulder eller andra långdragna lån. Lyxigt som fan.

När jag var 16 fick jag min första bostadsrätt i Karlstad. När jag var 20 fick jag min andra på Söder och när jag var 22 flyttade jag igen. Hit till Åsögatan- en helt underbara gata och en alldeles perfekt lägenhet.


Nu är det slut med det. Im on my own now. Pappa vill sälja den här lägenheten. Först blev jag helt bestört. Sen blev jag asförbannad. Jag kände mig orättvist behandlad!

Men sedan hände något. Allt vände liksom! Och nu känns det så jävla bra- helt rätt och riktigt! Klart jag ska fixa mitt eget boende. Borde jag gjort för länge sedan. Nu är det dags. Igår blev jag helt enkelt lite vuxnare och det känns sjukt bra!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 20 oktober 2010 15:55


    Hej!   Har just intervjuat Matte Carlsson. Jäkligt trevlig måste säga. Vi pratade om hur många människor som startar enorma renoveringsprojekt som de sedan inte orkar avsluta! Han gav en massa tips på hur man ska tänka innan man börja ri...

Av Sanna - 20 oktober 2010 15:48


  Hej,   Jävla trist väder!   Då passar det med litet uppiggande gulkorn i tillvaron! Så det ska jag ge er nu! Hittade en superbra webshop för ett tag sedan http://www.feelunique.com Har handlat Redken och Kerastase produkter från dem ...

Av Sanna - 18 oktober 2010 17:18


    Ända sen jag var liten har gul varit min favoritfärg. Lite annorlunda. Alla andra hade rosa eller blå som favorit. Jag fick alltid vara ensam om gul. Det gillade jag. Det gillar jag fortfarande. Även om frågan om favoritfärg kanske inte län...

Av Sanna - 18 oktober 2010 15:59

Hej, Nån som kollade Kalla Fakta igår? Det handlade om Anna Lindhs 8 timmar långa operation där det gick åt 50 liter blod och som slutade med att hon dog av en blodpropp i hjärtat! Herregud! Hur kan det gå så fel, i Sverige på ett sjukhus år 2...

Av Sanna - 17 oktober 2010 19:59

    En riktig kreatörsmiddag slog Peter till på idag! När ingenting finns hemma och man dessutom är för trött och för bakis för att orka med en två minuterspromenad till ICA så gäller att kunna trolla med knäna. Och det kan Peter! Han r...

Ovido - Quiz & Flashcards