misscederstrom

Alla inlägg under mars 2010

Av Sanna - 19 mars 2010 16:30



  

Har just haft en mysig fredagsfika här på mitt delade kontor!  Jag fixade äppelpaj och vaniljsås! Hur ofta tar man sig tid till klockan tre fika på Stockholmskontoren nuförtiden?


Fika är trevligt, man får känna sig lat en stund, dricka Nescafé och skvallra! Precis som förr i världen och precis som nuförtiden på de statligt ägda företagen. Där är fikat fortfarande obligatoriskt.


Min kusin berättade att det ingick i hans kontrakt att samtliga anställda ska vara med på fika klockan 10.00 och 15.00 varje dag, det ingick i det sociala. Det sociala är viktigt, inte förhandlingsbart!


För ungefär två dagar sedan berättade en kompis att han fick skäll för att han hämtade kaffe för ofta!


Inte helt lätt att fika lagom, utan att trampa på irriterade tår eller bryta mot välgenomarbetade paragrafer!



Av Sanna - 16 mars 2010 17:10

Blev mäkta förundrad idag under intervjun med Nickelodion! Det har ju vuxit fram en helt ny teknik generation!!  Ungar spelar data spel när de är tre år, TRE år!!!!! Då hade jag inte ens sett en TV- apparat, än mindre en fjärrkontroll!

Fjärrkontrollens debut minns jag mycket väl, det var ständigt krig om den, förutom när den var borta såklart. Då utlyste pappa ofta en tävling: 50 öre till den som hittar kontrollen. Det var inte så svårt. Den brukade ligga nertryckt mellan soffdynorna, nermosad bland gamla chips och andra sedan länge bästföredatumpasserade godsaker!!

Jag brukade inte göra mig den ansträngningen för 50 öre. Så liten och så dum ansåg jag mig inte vara!! Kanske är det därför jag och remotekontroller fortfarande inte klickar! Det har en förmåga att jäklas, och har enligt mig 300 onödiga knappar.... Eller kanske inte helt onödiga, när dagens treåringar behärskar de minimala, halvt dolda färggranna knapparna längst ner under luckan på remotens baksida… hmmmmm…



Av Sanna - 16 mars 2010 17:03

Idag var jag och intervjuade på Nickelodion programskanalen! Inspirarande att jobba med program för barn. Men helsike vad det har hänt grejer! Vilka krav ungarna har nuförtiden! Beppes godnattsagor är tydlignen skräptv numera! Och Björnes magasin är mossigt!  Herregud underbara Björne! Jag minns fortfarande första avsnittet, då var Robban Gustafsson med, mitt första möte med honom oxå... Tänk att jag hade en sådan välutvecklad,högklassig humor redan då!!!!!!

Läs min artikel i tematidningen familjeliv i svd 4 april..  Tjing!!

Av Sanna - 16 mars 2010 16:59

  Nu ska jag dricka bubbel med Peter, sen blir det middag med Dina och Mika... ska bli nice!!

Av Sanna - 16 mars 2010 16:42

Halloj!


Min kära kollga Stefan Permander på Projektbolaget anordnar ett bröllop på Centralstationen! Vi var där och pratade med Sveriges Radio och gjorde lite PR!  Jag var klädd i brudklänning, eller rättare sagt min gamla studentbal klänning!  Japp jag kom i den, visserligen med hjälp av ett par jäkligt tajta shape up your ass strumpbyxor, men ändå! Japp folk glodde!! Men det skulle jag oxå ha gjort!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är frilansande skribent, modell och reporter! Efter några turer av boende i London och Los Angeles är jag nu tillbaka på Söder! Läs mer på www.cederstrom.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards