misscederstrom

Alla inlägg den 16 september 2010

Av Sanna - 16 september 2010 16:49


Idag har kännt mig lite segig och degig! Jag köpte ett rött läppstift, trodde lixom att det skulle pigga upp lite. Det gjorde det oxå. I cirka 3 minuter. Kom nämligen på att man ju ska ha läpppenna oxå för det där ultimata resultatet. Målar ju aldrig läpparna och har inte koll på alla fashionista detaljer! Men jag orkar inte gå tillbaka till Åhlens nu! Another day!


Tänkte även köpa en musmatta på Teknikmagasinet.Observera tänkte!

- Kan jag hjälpa till med något frågade den unga manliga expediten?

- Ja tack jag skulle vilja ha en mus....  Jag kom av fullständigt.

Jag som aldrig brukar skämmas tyckte plötsligt det var jätteskämmigt att fråga efter en musmatta. Ordet kändes så äckligt på nåt sätt. Sjukt larvigt jag vet. Vad skulle han svara som var så farligt.


- Jaha, och vilken frisyr hade du tänkt då rakad, ansad, trimmad... nej usch...allt blev jättepinigt. Jag gick därifrån med blossande kinder-märklig känsla- har inte rodnat sen högstadiet!


Har för övrigt sett ut såhär hela dagen och tännker fortsätta med det till denna trötta torsdag har nått sin ände!


 

Av Sanna - 16 september 2010 12:26

   


Vaknade kl 10!!!!! idag- helt förstörd och med tårar i ögonen!

Peter och jag bestämde oss för att flytta till Göteborg för att få lite omväxling. han fick jobb på en flashig ascool reklambyrå mitt inne i centrum.


Jag fick en praktikplats på ett dagis långt ute i nån förort till en förort till nånstans utanför Göteborg. Jag var tvungen att gå dit varje dag, det tog flera timmar och hela vägen var en lång grå läskig tunnel. Alla dagisfröknar var runt 50 och tyckte inte om mig.


Peter blev jättekär i en tuff reklamtjej på sin balla byrå. Han tyckte jag kunde flytta tillbaka till Stockholm själv.


Jag hade inga vänner. Den enda som förstod mig var en brun katt. Men inte ens den fick jag vara med för det var grannen katt och tyckte inte heller om mig.


Då bestämde jag mig, om ingen vill mig så åker jag ... men inte ens det gick för någon hade klippt sönder mitt bankkort i små små delar och skickat iväg på ett stort lastfartyg till Marocko!  

AAAaaaaaaaaaaahhhhh... vilken jävla maaaardröm....


Ovido - Quiz & Flashcards