misscederstrom

Alla inlägg under september 2010

Av Sanna - 22 september 2010 16:38

 

Älskade underbara innetofflor....

Just nu har jag en gnagande jävulsk skoskav. Längtar  jättemycket hem till er mina fula, fruktansvärt sköna scholltofflor. De är av precis den där super ergonomiska modellen som dagisfröknar, förskollärare och undersköterskor har.


Jag köpte dem för ett år sedan och den dagen, den glömmer jag aldrig. Har aldrig under våra fyra år tillsammans sett Peter garva så mycket. Han låg dubbelvikt och krälade på golvet. Nej, jag överdriver inte! Trodde nästan han skulle dö. Bokstavligt talat. Men det gjorde han ju inte som tur var. Istället har han fortsatt att garva åt tre-rems tofflorna. Varje dag!


Ibland tar tofflorna dock revansch. De parkerar sig helt enkelt på ett väldigt centralt ställe. Exempelvis mitt på hallgolvet. Då snubblar Peter alltid på dem. Fullträff varje gång.  Och jag och tofflorna, vi garvar! Skattar bäst som skrattar sist!

Tofflisarna följer med överallt. Till och med på Egypten resan så hade de smitit ner i resväskan! Jag älskar min tre-remmare och de älskar mig!




Av Sanna - 22 september 2010 12:50

       Tanten på bilden har ingenting med texten att göra.  Men det kunde ha varit hon.


Jag var nyss på bibblan vid Karlaplan. Det är mysigt på bibblan. Lukar så gott om alla gamla böcker. Barndomskänsla. Var  en höjdpunk i skolan att gå till biblos, då var man lixom lite ledig. Bara softa runt bland böcker och busa med kompisarna. Vilket ju givetvis inte var tillåtet- men just därför desto roligare såklart! Det är alltid kul att fnissa, flamsa och tramsa när man egentligen måste var tyst.


Iallafall. Jag skulle kopiera lite material. En kopia kostar 3 kronor. Helt ok. Men kopiatorn krånglade givetvis. Typiskt kopiatorer på staliga institutioner. Istället för en kopia fick jag 20 st- av fel sida! Då blev jag irriterad. Skulle just bryta tystanden för att med hög röst tala om för den trötta tanten i kassan att kopiatorn minsann var en riktigt skitkopiator!


Då hände något. Från ingenstans dök hon upp. En krokryggad, säkert 90 år gammal dam iklädd gummistävlar med blommor och fjärilar på. Med sina knotiga, krokiga, rynkiga fingrar knappade hon runt på kopiatorns touchscreenknappar. And she made magic happen! Kopiatorn spottade lydigt ut helt rätt dokument. Jag är förundrad. Vilken pantertant! WOW!


Dagens lärdom: Underskatta aldrig en gammal människas sinne för teknik!


Thank you sweet old lady!


Av Sanna - 21 september 2010 15:08

Då har det gått en vecka sedan mirakelkuren Brazilian Blowout och jag har tvättat håret. Såg ju helt amazing ut innan. Så det var spännande att se om det höll måttet.


Tycker det glänser fint fortfarande och nu har jag inga produkter i heller!

Vad tycker ni?

 

Av Sanna - 21 september 2010 14:09

I morse dimpade det ner en broschyr i brevlådan. Jag hatar annars broschyrer, eftersom de oftast inte innehåller nåt intressant utan bara fyller upp min redan överfulla pappersinsamlingen alldeles för fort. Var just på väg att knöla ner denna när jag såg vara det var.


För nått år sedan blev jag världsförälder i Unicef. Då skänker man 100 kr i månaden till behövande barn. Hade nästan glömt att jag anmälde mig till detta. Fram till idag! När jag fick denna tacksamma reminder! En varmt välkommen broschyr!


 100 ynka kronor gör en enorm nytta. För 100 spänn får du  inte ens ett glas champagne i Stockholm.

Men det räcker till en jäkla massa för barn i U-länder. Alla borde vara världsföräldrar! No exeptions! Och kom inte och säg att du inte har råd. För det har du! Då kan du ju i så fall skita i att gå på krogen. För det har du inte heller pengar till i så fall!

Kolla in det här:

                  


Av Sanna - 20 september 2010 17:05

 


Ikväll ska jag och Jaqui på Body Shop event på Drottninggatan. Då får man shoppa till 20 procent. Jag handlar aldrig på bodyshop. Inte för att jag inte gillar deras grejer, det blir bara inte så.


Men ikväll ska det shoppas icke djurtestade, kokosdoftande produkter! Man känner liksom att man gör sånt kap bara för att man får lite rabatt, gratis vin och snittar. Idiotiskt egentligen- men det funkar! Folk handlar som tusan på sådana här events!


Jag ska handla ett krämigt bodybutter som luktar kokos- det är en riktig 90-tals Bodyshop klassiker!


Det roligaste på hela tillställningen att man träffar massa sköna människor och får en goodiebag. Det är alltid lika spännande med goodiebags tycker jag. Det tröttnar jag aldrig- även om de oftast innehåller saker man aldrig har nån nytta av. Men det spelar ingen roll- det är spänningen när man öppnar jag älskar! 


Ska sminka mig nu och sen iväg. Ses där!





Av Sanna - 20 september 2010 10:58

 



Jag har alltid varit ganska bortskämd. Eller ok, i människors ögon väldigt bortskämd. Inte så att jag fått allt jag pekar men jag har alltid känt att jag har en backup. Helt fel egentligen- men väldigt bekvämt.


Jag har alltid haft bra boende och fått mina utbildningar betalda. Och jag har inga livslånga CSN skulder eller andra långdragna lån. Lyxigt som fan.

När jag var 16 fick jag min första bostadsrätt i Karlstad. När jag var 20 fick jag min andra på Söder och när jag var 22 flyttade jag igen. Hit till Åsögatan- en helt underbara gata och en alldeles perfekt lägenhet.


Nu är det slut med det. Im on my own now. Pappa vill sälja den här lägenheten. Först blev jag helt bestört. Sen blev jag asförbannad. Jag kände mig orättvist behandlad!

Men sedan hände något. Allt vände liksom! Och nu känns det så jävla bra- helt rätt och riktigt! Klart jag ska fixa mitt eget boende. Borde jag gjort för länge sedan. Nu är det dags. Igår blev jag helt enkelt lite vuxnare och det känns sjukt bra!


Av Sanna - 19 september 2010 18:11

  Min Popps!

  Stellan!


Yes- nu generaliserar jag. Men jag tar mig den friheten!


Många som röstar rött tycker att de som röstar blått är egoister. Egoister som gott kan dela med sig lite av sitt feta kapital.


De som röstar blått tycker att de rödröstande bara är lata och vill gå på bidrag. Och de istället för att fötidspensionera sig och gå på A-kassa borde skaffa jobb.


 Alla röstar till sin egen fördel. Egoister är vi allihopa!


Nästan allihopa. Förutom min pappa. Min pappa hör till enstaka godhjärtade människor som gör ett undantag. Han har en bra ekonomi. Och borde för att gynna sin egen kassa rösta blått. Det gör han inte. Han röstar rödgrönt. Han är trött på alla orättvisor i samhället. Han vill betala mycket skatt. Han vill att barnen i Rinkeby ska ha bättre förhållanden och att de som är sjuka ska ha rätt till en sysst ersättning.

Han är en god och generös människa. Han röstar med hjärtat. Stellan Skarsgård är en annan underbar man som röstar med kärlek, inte med egot.


Jag vill också bara en sådan människa. Nästa val ska jag vara det.





Av Sanna - 19 september 2010 15:33

Nu har jag röstat. Det var ett himla tempo i Ringen köpcentrum där jag röstade. Kul att folk engagerar sig! Idag har jag kollat på valprogram hela dagen. Jag brukar inte vara jätteinvolverad i politiken. Men val är spännande. Ikväll ska vi ha valvaka.  Slår på stort och har bjudit men folk. Lite tråkigt att alla som kommer hit röstar blått. Hade ju varit roligt med några kommunister och några Sverigedemokrater. Då hade det ju kunnat bli lite debatt, eller kanske ett slagsmål!


På tal om att fajt: Att slåss verkar ju SD vara bra på. Att rista in ett hakkors i sin egen panna. Hur jävla dum i huvudet får man bli. Vad fan tror de att de ska leda till, Sympati? In my ass heller. Bara en idiot kan komma på en sån sak. Hoppas han ångrar sig sedan- då får han gå runt med ett ärr som ser ut som ett hakkors. Han tänkte väl inte så långt- för det kan man väl inte kräva av en SD anhängre!


Synd att bolaget är stängt idag- Skulle vilja bjuda på sprit på ikväll!

Ovido - Quiz & Flashcards