misscederstrom

Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Egoister är vi allihopa! Med några få undantag.

Av Sanna - 19 september 2010 18:11

  Min Popps!

  Stellan!


Yes- nu generaliserar jag. Men jag tar mig den friheten!


Många som röstar rött tycker att de som röstar blått är egoister. Egoister som gott kan dela med sig lite av sitt feta kapital.


De som röstar blått tycker att de rödröstande bara är lata och vill gå på bidrag. Och de istället för att fötidspensionera sig och gå på A-kassa borde skaffa jobb.


 Alla röstar till sin egen fördel. Egoister är vi allihopa!


Nästan allihopa. Förutom min pappa. Min pappa hör till enstaka godhjärtade människor som gör ett undantag. Han har en bra ekonomi. Och borde för att gynna sin egen kassa rösta blått. Det gör han inte. Han röstar rödgrönt. Han är trött på alla orättvisor i samhället. Han vill betala mycket skatt. Han vill att barnen i Rinkeby ska ha bättre förhållanden och att de som är sjuka ska ha rätt till en sysst ersättning.

Han är en god och generös människa. Han röstar med hjärtat. Stellan Skarsgård är en annan underbar man som röstar med kärlek, inte med egot.


Jag vill också bara en sådan människa. Nästa val ska jag vara det.





 
 
Ingen bild

Ammi

19 september 2010 19:15

Det tycker jag du ska. Du kan ju fortfarande ändra dej, 45 minuter kvar..

 
Ingen bild

Sanna

20 september 2010 13:57

Den perfekta regeringen tycker jag skulle ha Reinfeldt & Wetterstrand i toppen! Hoppas MP för lite inflytande nu.. istället för SD.

 
Ingen bild

anton

13 oktober 2010 16:52

Notis! Borde stå vem som är fotografen tycker jag=) MVH Anton

Sanna

13 oktober 2010 22:49

Så sant som att jag heter Sanna, haha kul! Anton,givetvis ska det stå. Fotografen till bilden på min popps Lance Cederström heter Anton Ståhl. Han är superduktig och har även fotat till tematidngar i GP och eventuellt även till Damernas Värld. Så behöver nån en bra fotograf så kan ni få hans nummer av mig! Snällt va?

 
Ingen bild

Anton

14 oktober 2010 13:46

Sådär ja hehe=) Det ser fint ut. Bara att höra av sig om fotograf behövs. Ps hörde av mig till Damernas, fick inga direkta svar. Vet du vilket datum den artikeln skulle vara med?

MVH

Sanna

14 oktober 2010 21:34

Hej, Vet inget alls om Damernas V som sagt inte jag som skriver den artikeln. Kolla med popps han vet nog! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 20 oktober 2010 15:55


    Hej!   Har just intervjuat Matte Carlsson. Jäkligt trevlig måste säga. Vi pratade om hur många människor som startar enorma renoveringsprojekt som de sedan inte orkar avsluta! Han gav en massa tips på hur man ska tänka innan man börja ri...

Av Sanna - 20 oktober 2010 15:48


  Hej,   Jävla trist väder!   Då passar det med litet uppiggande gulkorn i tillvaron! Så det ska jag ge er nu! Hittade en superbra webshop för ett tag sedan http://www.feelunique.com Har handlat Redken och Kerastase produkter från dem ...

Av Sanna - 18 oktober 2010 17:18


    Ända sen jag var liten har gul varit min favoritfärg. Lite annorlunda. Alla andra hade rosa eller blå som favorit. Jag fick alltid vara ensam om gul. Det gillade jag. Det gillar jag fortfarande. Även om frågan om favoritfärg kanske inte län...

Av Sanna - 18 oktober 2010 15:59

Hej, Nån som kollade Kalla Fakta igår? Det handlade om Anna Lindhs 8 timmar långa operation där det gick åt 50 liter blod och som slutade med att hon dog av en blodpropp i hjärtat! Herregud! Hur kan det gå så fel, i Sverige på ett sjukhus år 2...

Av Sanna - 17 oktober 2010 19:59

    En riktig kreatörsmiddag slog Peter till på idag! När ingenting finns hemma och man dessutom är för trött och för bakis för att orka med en två minuterspromenad till ICA så gäller att kunna trolla med knäna. Och det kan Peter! Han r...

Ovido - Quiz & Flashcards