misscederstrom

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Sanna - 18 oktober 2010 17:18

 

 

Ända sen jag var liten har gul varit min favoritfärg. Lite annorlunda. Alla andra hade rosa eller blå som favorit. Jag fick alltid vara ensam om gul. Det gillade jag. Det gillar jag fortfarande. Även om frågan om favoritfärg kanske inte längre är den tillvardags mest frekventa....


Gul är heller inte den mest önskvärda färgen på tänder.

Satt och tittade på lite bilder i datorn. Och upptäckte precis att jag har väldigt gula tänder. Inte snyggt! Titta på mina guligar- fuligar, och jämför de med Jaquis lysande vita! Måste åtgärdas!


Ska till Minmun och handla blekgel till mina skenor. De har tydligen en ny bra sort som är skonsam. Har testat både Brilliant Smile och  nån hemmablekning- men gillade de inte. Inga vita tänder,bara illningar!


Nu ska jag testa Daywhite som finns att  hos MinMun http://www.minmun.se/

Har visserligen hört att Zoom är grymt bra, men lite kinkig med ilningar. Så det får bli den här lite långsamma metoden. 30 min på morgonen och 30 min på kvällen! Känns helt Ok!


Ni får snart se hur det blir!

Kram!





Av Sanna - 18 oktober 2010 15:59

Hej,

Nån som kollade Kalla Fakta igår? Det handlade om Anna Lindhs 8 timmar långa operation där det gick åt 50 liter blod och som slutade med att hon dog av en blodpropp i hjärtat!


Herregud! Hur kan det gå så fel, i Sverige på ett sjukhus år 2003. Hur kan man missa att använda Damage Control- en metod som tydligen lärts ut sedan början av 90-talet?


Helt sjukt tycker jag! Anna Lindh skulle kunna ha left idag om det inte hade varit för Karlolinska sjukhusets okompetens. Men det värsta av allt de ville mörka. Inte berätta hur operationen gått till. Och slingrade sig gjorde han den äckliga människan:


”Eftersom alla uppgifter om vården av en enskild patient är sekretessbelagda enligt lag, vilket vi vid flera tillfällen har upplyst Kalla faktas redaktion om, är vi förhindrade att i massmedia besvara frågor eller bemöta kritik i detta betydelsefulla ärende”, skriver chefläkaren Stefan Engqvist i en skriftlig kommentar.


  Här är han Stefan Engqvist. Ser ut som en styckmördare tycker jag- men det är ju bara min åsikt...


 Hoppas jag eller nån jag älskar aldrig hamnar under hans kniv!


Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards